Správné seřízení světel umožňuje řidiči za zhoršených světelných podmínek především dobře vidět na cestu, což je základním předpokladem bezpečné jízdy. Jde především o kompromis mezi tím, jak daleko vaše světla dosvítí a tím, jak nepříjemně budou vaše světla působit na protijedoucí řidiče. Dosvit tlumených světel by měl být okolo 60m, u dálkových světel okolo 100m. V souvislosti s dosvitem světel a tím i vzdáleností, na kterou řidič vidí, je třeba si uvědomit i brzdnou dráhu. Ta může být na mokré vozovce při rychlosti 60km/hod. až 45m, při rychlosti 80 km/hod. se dostáváme na vzdálenost až 71 m.
Oslnění řidiče protijedoucím vozidlem je stresující a u mnoha, především méně zkušených řidičů, vyvolává nepřiměřené a nebezpečné reakce. Ty pak mohou být příčinou dopravní nehody. Podle statistických údajů se více než polovina dopravních nehod stane za tmy, za šera nebo za povětrnostními podmínkami jinak snížené viditelnosti.
Pro bezpečnost silničního provozu je tedy seřízení světel motorových vozidel velmi důležité. Provádí se pomocí regloskopu – speciálního seřizovacího přístroje. Seřízení je potřeba provádět za dodržení standardních podmínek, jako při běžném provozu, především se jedná o normálně zatížené, očištěné vozidlo, včetně světel, stojící na rovné ploše. Samozřejmostí je nahuštění pneumatik na předepsaný tlak a ovladač sklonu světlometů v poloze „0“, aby pak pomocí tohoto ovladače bylo možné regulovat sklon světel při větším zatížení vozidla.
S ohledem na nutnost použití speciálního přístroje je možné seřizování provádět pouze v autoservisech, tímto přístrojem vybavených. Samotná kontrola či seřízení světel nebývá obvykle příliš časově náročné, záleží ovšem na vytíženosti jednotlivých autoservisů, proto je někdy vhodné se předem objednat.
Kontrolu a případné seřízení světel provádějí v rámci pravidelné technické prohlídky i Stanice technické kontroly.